RINKODAROS KOMUNIKACIJA. VARTOTOJO PERSPEKTYVA

Apie kursą

Kurso programa yra tarpdisciplininė ir integruoja pasauliniame kontekste aktualius rinkodaros, kognityvinės bei socialinės psichologijos, neuromokslų, elgsenos ekonomikos, sociologijos, semiotikos, komunikacijos ir medijų studijų pasiekimus.

Kursą sudaro 17 interaktyvių užsiėmimų vartotojų elgsenos, sprendimų priėmimo, rinkodaros komunikacijos, rinkodaros biudžeto, prekės ženklo vertės, semiotikos, ryšių su visuomene ir kitomis temomis. KOG instituto kursų metu savo srityje patyrę ir pripažinti lektoriai dalinasi ne tik pagrįsta teorija, bet ir pasiteisinusia praktika, taip pat su kursų dalyviais nagrinėja jų prekių ženklų situaciją ir kuria rinkodaros komunikacijos strategiją. Baigę kursą, jo dalyviai įgis sisteminių ir praktinių rinkodaros komunikacijos valdymo bei planavimo įgūdžių.

RINKODAROS KOMUNIKACIJA. VARTOTOJO PERSPEKTYVA

Kurso programa

Vartotojų elgsenos veiksniai

1. Vartotojų elgsenos socialiniai ir kultūriniai veiksniai

Socialinė diferenciacija, Eriksono-Goldthorpe-Portocarrero socialinių klasių schema, Lietuvos klasinė struktūra ir klasinė identifikacija; Ingleharto vertybinio skirstymo schema, Lietuvos visuomenės vertybės Europos ir pasaulio kontekste; rinkodaroje naudojamos vertybinio segmentavimo schemos.

2. Vartotojų elgsenos psichologiniai veiksniai

Racionalaus vartotojo paradigmos kritika: riboto racionalumo samprata (bounded rationality). Elgsenos ekonomika (behavioral economics). Dvigubo apdorojimo mąstymo modelis (dual-process model of cognition). Perspektyvos teorija (prospect theory). Vartotojų sprendimų priėmimas: intuicijos ir samprotavimo, emocinių išgyvenimų, euristikų ir šališkumų vaidmuo.

 

3. Reikšmės konstravimas

Reikšmės struktūra, išraiška ir turinys. Semiotinis reikšmės analizės metodas: reikšmės lygmenys ir prasminiai efektai; galimi analitiniai pjūviai ir jų rezultatai. Reikšmės perteikimo procesas, jo specifika masinės komunikacijos priemonėse.

4. Pirkimo sprendimų priėmimo procesas

Individų pirkimo sprendimų priėmimo procesas: poreikio atsiradimas, svarstymas, vertinimas, pirkimas ir popirkiminis patyrimas. Vartotojų elgseną lemiantys psichologiniai, kultūriniai ir socialiniai veiksniai: kas lemia vartotojų dalyvavimą pirkimo procese ir įsitraukimo į jį laipsnį, su kokiomis suvoktomis rizikomis jie susiduria, kaip priima ir apdoroja informaciją, kokiu mastu pasitelkiami S1 ir S2 tipo sprendimų priėmimo procesai ir kokius rezultatus jie generuoja, kaip pirkimo sprendimus veikia aplinkos sąlygos ir euristikos, kodėl svarbus popirkiminis patyrimas ir kaip jis lemia ateityje vyksiančių pirkimo sprendimų priėmimo procesų rezultatus.

Rinkodaros komunikacijos strategija

5. Rinkodaros komunikacijos tikslai ir biudžetas

Rinkodaros ir rinkodaros komunikacijos tikslų ryšys. Pardavimų tikslai vs. elgsenos tikslai. Rinkodaros komunikacijos biudžeto nustatymo metodai: ribinė analizė, dalis nuo pardavimų, konkurencinis paritetas, SOV ir SOM metodas, tikslų ir uždavinių metodas, inertiškas ir arbitralus paskirstymas, prieinamumo metodas.

6. Prekės ženklo vertė vartotojui, jos kilmė ir kūrimas

Objektyvi ir subjektyvi prekės ženklo reikšmė. Prekės ženklo kūrimo metodų analizė vartotojų informacijos apdorojimo ir sprendimų priėmimo aspektais.

7. Kaip veikia rinkodaros komunikacija? (1 dalis)

Nuoseklaus pirkimo proceso modeliai. Nuostatų keitimo modeliai aukštos ir žemos vartotojų motyvacijos ir galimybių priimti ir apdoroti informaciją sąlygomis (kognityvinio apdorojimo, jausmų kaip informacijos, popatyriminis modeliai, euristinis vertinimas, emocinis sąlygojimas, rutininės reakcijos elgsena). Žemo dėmesio rinkodaros komunikacija ir paslėptas nuostatų keitimas.

8. Kaip veikia rinkodaros komunikacija? (2 dalis)

Paprasčiausio demonstravimo efektas (mere exposure effect). Prekės ženklo skirtingumo (distinction) ir iškilumo (salience) koncepcija. Reklama kaip statuso signalas. Rinkodaros komunikacija santykių rinkodaroje.

9. Rinkodaros ir verslo duomenys ir jų naudojimas komunikacijos rezultatų įvertinimui

Duomenų šaltiniai, jų pateikimo greitis, patikimumas, detalumas, duomenų rinkimo, analizės bei pateikimo metodai. Duomenų jungimas (data fusion), didelės apimties duomenų apdorojimas ir analizė. Matematinio / ekonometrinio modeliavimo taikymo galimybės, ypatumai bei nauda. Dažniausiai daromos klaidos bei geros praktikos pavyzdžiai ir gairės.

Rinkodaros komunikacijos planavimas ir įgyvendinimas

10. Reklamos semiotikos galimybės ir semiotikos taikymas rinkodaroje

Konkrečių atvejų aptarimas ir praktiniai semiotinės analizės bandymai (darbas grupėse).

11. Masinės komunikacijos kanalai

Komunikacijos dažnis, dėmesys, informacijos prisiminimas, atgaminimas ir pamiršimas, kanalo triukšmas, erzinimas, prekės ženklo painiojimas, daugiakanalės kampanijos.

12. Skaitmeninė komunikacija

Komunikacijos logikos: performance – prekių / paslaugų ieškojimas ir įsigijimas, brand / display – prekės ženklo žinučių sklaida, social – santykių kūrimas; skaitmeninės komunikacijos duomenų apdorojimas (segmentavimas ir sekimas: target of one, paieškos sistemos, RTB).

13. Ryšiai su visuomene: atskirties rinkodaros kontekste (ne)pagrįstumas

Ryšių su visuomene pagrindinės funkcijos ir galimybės; teoriniai modeliai; strategijos ir taktikos tikslai; turinio reikšmė; kanalų pasirinkimas; atvejų analizė. Sąvokos: ryšiai su visuomene, ryšiai su žiniasklaida, vidinė/išorinė komunikacija, įvaizdžio formavimas, reputacijos valdymas, ekspertinė komunikacija, krizių komunikacija, vidinė komunikacija, sėkmės/rezultatų matavimas.

14. Rinkodaros komunikacijos procesas

Kaip valdyti rinkodaros komunikacijos funkciją, siekiant geriausių rezultatų? Kokie yra rinkodaros komunikacijos proceso etapai, dalyviai bei atsakomybės?

15. Geros praktikos pavyzdžiai: efektyvių kampanijų atvejų analizė

Ko galime pasimokyti iš pasaulinių geros praktikos pavyzdžių? Kuo ypatingos efektyvumo apdovanojimus pelniusios kampanijos? Kurso apibendrinimas / Savarankiškai atliktų užduočių pristatymas.

Kurso lektoriai
Kurso lektoriai kviečiami atsižvelgiant į jų turimą akademinę ir praktinę patirtį skirtinguose rinkodaros komunikacijos valdymo, planavimo ir įgyvendinimo etapuose. Lektorių sąrašas nuolat atnaujinamas.
Studentų įžvalgos
Kurso "Rinkodaros komunikacija: vartotojo perspektyva" metu pateikiami ir analizuojami net septyni praktiškai pritaikomi požiūriai į tai, kaip veikia rinkodaros komunikacija.
Informacija apie artimiausius kursus

KURSO APIMTIS

17 užsiėmimų po 4 akademines valandas. Viso 68 akademinės valandos.

Dalyvių skaičius grupėje 10–15.

 

KAINA

Kurso kaina:

  • fiziniam asmeniui 1 500 €,
  • juridiniam asmeniui 1815 € (1500 € be PVM).

 

KADA IR KUR?

Kurso pradžia 2018 metų vasario 22 d., pabaiga 2018 metų birželio 14 d.

Užsiėmimai vyks ketvirtadieniais nuo 17:00 iki 20:00 val.

Užsiėmimų vieta KOG instituto biuras Šaltinių g. 12, Vilniaus Naujamiestyje.

 

 

Gaukite nemokamą pamoką!

Gaukite nemokamą pamoką!

Kokios žaidimo taisyklės svarbios prekės ženklo sėkmei? Savo įžvalgas atskleidžia Andrius Grigorjevas, „Be&Do“ partneris ir strategas.